Polat Piyalepaşa, 13 Şubat - 11 Mart tarihleri arasında Ganalı ressam Kojo Marfo’nun Türkiye’deki ilk sergisi olan “Umut Denemesi”ne ev sahipliği yapıyor.
Gana’da doğan ve çocukluk yıllarını Gana’nın farklı bölgelerinde geçiren Kojo Marfo, ilhamını, doğup büyüdüğü coğrafyada edindiği deneyimlerden alıyor. Anaerkil düzenin hâkim olduğu bir yerde büyüyen Marfo, insanların eserlerinde Akan kültürünü ve Batı’da yaşadığı zorlukların bir yansımasını görmesini istiyor. Marfo; eserlerinde kullandığı çeşitli stiller ve teknikler ile geleneksel Akan sanatına referanslar yaparak eşitsizlikler, din, siyaset gibi toplumsal konulara vurgu yapıyor.
Çalışmalarında, Afrika’nın sosyal ve coğrafî dokusunu figüratif yollarla anlatmaya çalışan Marfo’nun Türkiye’deki bu ilk kişisel sergisinde, doğup büyüdüğü anaerkil kültürün bir yansıması olarak kadın figürlerine sıklıkla yer veriyor ve Akan Doğurganlık Bebeği” figürünü de kullanıyor. Akan kültürü için oldukça değerli olan Akan Doğurganlık Bebeği, medeniyeti ve aydınlanmayı temsil ediyor. Sanatçı yeniden şekillendirdiği figürle, ağırbaşlılık ve samimiyet gibi dünyanın her yerinde geçerliliği olan duyguları ikonografi ile sanatseverlere ulaştırmayı hedefliyor.
Kendi deneyimlerinden ve içgüdülerinden ilham alarak çıktığı bu yolda tüm kalıpları reddeden ve özgürlüğü, “en üst düzey sevinç” olarak ifade eden Marfo’nun renkleri, ortak tarihî ve sanatsal unsurları birbiriyle harmanladığı, küratörlüğünü Zeynep Öztürk’ün üstlendiği “Umut Denemesi” sergisi 13 Şubat – 11 Mart 2024 tarihleri arasında DG Art Project’te ziyaret edilebilecek.
DG Art Project’te Kojo Marfo’nun Yeni Sergisi
İstanbul’da çağdaş sanat rotasının yeni adresi olan Polat Piyalepaşa, DG Art Project ev sahipliğinde Ganalı ressam Kojo Marfo’nun yeni sergisi “Umut Denemesi”ni ağırlıyor. Küratörlüğünü Zeynep Öztürk’ün üstlendiği sergi 13 Şubat’tan itibaren sanatseverlerle buluşacak.
Polat Piyalepaşa, 13 Şubat - 11 Mart tarihleri arasında Ganalı ressam Kojo Marfo’nun Türkiye’deki ilk sergisi olan “Umut Denemesi”ne ev sahipliği yapıyor.
Gana’da doğan ve çocukluk yıllarını Gana’nın farklı bölgelerinde geçiren Kojo Marfo, ilhamını, doğup büyüdüğü coğrafyada edindiği deneyimlerden alıyor. Anaerkil düzenin hâkim olduğu bir yerde büyüyen Marfo, insanların eserlerinde Akan kültürünü ve Batı’da yaşadığı zorlukların bir yansımasını görmesini istiyor. Marfo; eserlerinde kullandığı çeşitli stiller ve teknikler ile geleneksel Akan sanatına referanslar yaparak eşitsizlikler, din, siyaset gibi toplumsal konulara vurgu yapıyor.
Çalışmalarında, Afrika’nın sosyal ve coğrafî dokusunu figüratif yollarla anlatmaya çalışan Marfo’nun Türkiye’deki bu ilk kişisel sergisinde, doğup büyüdüğü anaerkil kültürün bir yansıması olarak kadın figürlerine sıklıkla yer veriyor ve Akan Doğurganlık Bebeği” figürünü de kullanıyor. Akan kültürü için oldukça değerli olan Akan Doğurganlık Bebeği, medeniyeti ve aydınlanmayı temsil ediyor. Sanatçı yeniden şekillendirdiği figürle, ağırbaşlılık ve samimiyet gibi dünyanın her yerinde geçerliliği olan duyguları ikonografi ile sanatseverlere ulaştırmayı hedefliyor.
Kendi deneyimlerinden ve içgüdülerinden ilham alarak çıktığı bu yolda tüm kalıpları reddeden ve özgürlüğü, “en üst düzey sevinç” olarak ifade eden Marfo’nun renkleri, ortak tarihî ve sanatsal unsurları birbiriyle harmanladığı, küratörlüğünü Zeynep Öztürk’ün üstlendiği “Umut Denemesi” sergisi 13 Şubat – 11 Mart 2024 tarihleri arasında DG Art Project’te ziyaret edilebilecek.
KÜLTÜR - SANAT Haberleri
26.12.2024 - 15:37
26.12.2024 - 07:29
25.12.2024 - 14:20
25.12.2024 - 11:45
25.12.2024 - 11:32
25.12.2024 - 07:00
24.12.2024 - 07:15
24.12.2024 - 07:00
24.12.2024 - 07:00
24.12.2024 - 07:00